Tak Perlu menghargaiku

Posted: Oktober 30, 2014 in Uncategorized

Jaman sekarang mungkin sangat susah mencari seseorang yang bisa menghargai .. contohnya saja gara gara dia mempunyai jabatan dan pendidikan tinggi…
Itu salah satu contoh yang saya alami . Saya mungkin tidak seperti mereka. Mempunyai pendidikan tinggi sampai sarjana . Dan punya jabatan . Tapi kenapa mereka tidak menghargai saya..apakah latar belakang pendidikan atau jabatan itu ..?? Entahlah .!!! Saya kerja anda kerja . Kita saling berorientasi.. kenapa tidak pernah bisa menghargai orang .

Aku akan bangkit.akan kutunjukkan kemampuanku . Aku akan berusaha menjadi yg terbaik untuku dan orang tuaku . Dan aku juga berharap kepada tuhan . “Jagalah kami ya Robb.. lindungi kami.. berilah kesehatan .. kepandaian .. kesempatan dan rezeki yang cukup kepada saya..orang tua saya..teman teman saya..dan semua orang yang belum bisa menghargai orang lain..

30102014

Tinggalkan Balasan

